Banila Czernowitz Ropcha and Storozhinetz [Heb] – 9/2017 – by Naftali Zloczower

שמי נפתלי זלוצ’ובר ושני הוריי, מנחם זלוצ’ובר ודבורה (דורה) שניידר זלוצ’ובר נולדו וגדלו בסטרוז’ינץ עד מלחמת העולם השנייה. משפחת סבי, אביו של אבי מבנילה ומשפחת סבתי, אם אמי, רוזה הולינגר מרופצ’ה. כך שכל משפחתי, בדורות האחרונים, ממחוז סטרוז’ינץ בבוקובינה.

בספטמבר האחרון (2017) אשתי, נאוה, ואני ערכנו טיול שורשים בצ’רנוביץ, בסטרוז’ינץ, בבנילה וברופצ’ה. בארכיון בצ’רנוביץ גילינו שנמצאים שם תיקים בהם רשימות של יהודי בוקובינה, כל ישוב בנפרד, אשר הוכנו על ידי הרומנים הפשיסטים אחרי כיבוש מחדש של בוקובינה מהרוסים, אחרי הקמת הגטאות, ולקראת הובלת יהודי בוקובינה למחנות טרנסניסטריה. בשלושה תיקים של רשימות יהודי סטרוז’ינץ מצאנו רשומים של אמי ומשפחתה ורבים מבני משפחתי וקרובי משפחה שנלקחו לטרנסניסטריה. צילמתי את הדפים בתיקים שהכילו שמות של בני משפחה ומכרים וגם כאלו של בעלי שמות משפחה זהים לשמות בני משפחתנו הרחבה ומכרים.

ביקרנו גם בבתי העלמין היהודים בבנילה ובסטרוז’ינץ. בבנילה מצאנו את קברו של סבא-רבא שלי יוסף זלוצ’ובר ושל אחיו, שלא ידעתי על קיומו, פרץ זלוצ’ובר.

בבית העלמין בסטרוז’ינץ מצאתי את קבריהם של סבא –רבא וסבתא-רבתא שלי, אברהם שניידר ורוזה שניידר לבית הולינגר, כמו גם קברים של בני משפחה אחרים ומכרים.

הכנתי את הדו”ח המצורף ושלחתי אותו לבני משפחתי ומכרים שנמצאים בארץ, כולל דודתי, אחות אמי, ציפורה שניידר שטרן, ובן דודה של אמי, ישראל דורון שניידר, אשר שמותיהם מופיעים בתיקי ארכיון צ’רנוביץ והם עדיין נמצאים אתנו ופעילים.

 יש לי צילומים רבים של דפי רשימות היהודים מארכיון צ’רנוביץ, תמונות מבתי הקברות, כולל תמונות של מצבות שניתן לקרוא את החרוט עליהן, ותמונות כלליות מצ’רנוביץ, סטרוז’ינץ, בנילה ורופצ’ה.

הקישור שלהלן מכיל את סיכום הביקור ותמונות.

Roots – 9-2017

תמונות מבית העלמין בבנילה

הבית והשביל המוליך לבית העלמין

מצבות מציצות מבין השיחים

מצבות של בני משפחת זלוצ’ובר

בית העלמין בסטורוזינץ

תמונות מבנילה

תמונות מסטרוז’נץ

בית הכנסת הישן. כעת אולם ספורט, טוב יותר משוק צועני שהיה קודם